Zneškodniť bombu vo dvojici to je Keep Talking and Nobody Explodes
Listovaním v návode na zneškodnenie bomby sa staviate do situácie z akčných filmov. Dá sa na vás spoľahnúť a budete navigovať svojho spoluhráča bezchybne?
Keep Talking and Nobody Explodes vo voľnom preklade znamená: “Naďalej rozprávaj a nikto nevybuchne.” Tento názov je naozaj trefný. Ide totiž o hybridnú hru pre dvoch a viac hráčov, ktorá prepája digitálny a fyzický svet. Jeden z nich sa pozerá na obrazovku a manipuluje na nej s bombou – musí ju deaktivovať. Problém je v tom, že nepozná správny postup. Ten sa nachádza v malej brožúrke, v ktorej si listujú ostatní hráči – tí na obrazovku nevidia. Sú, takpovediac, v pozícii pyrotechnikov na telefónnej linke. Pomocou tohoto manuálu sa spoločne snažia „na diaľku“ poradiť “pyrotechnikovi” za počítačom podľa toho, ako im on opisuje situáciu (koľko drôtov, v akej farbe a podobne…).
Virtuálna realita v tejto hre je síce k dispozícii, no nie je nutná na hranie. Návod na zneškodnenie bomby je preložený a voľne dostupný v češtine aj slovenčine. V rámci obchodu Steam je dokonca k dispozícii zadarmo aj niekoľko rozšírení a úprav od fanúšikov. Hra preto tak skoro neomrzí.
Bomba je rozdelená na malé bloky rôznych logických úloh, ktoré treba spoločne vyriešiť. Tieto “hlavolamy” nie sú sami o sebe náročné, ich obtiažnosť je však navýšená nutnosťou spolupracovať. Tí, čo držia v rukách návod na deaktiváciu bomby, zariadenie nevidia a naopak. Prehlbuje sa tu teda tímový duch a sním aj spojené precvičovanie podávania jasných a správnych informácií, čítania s porozumením a navigácia. Netreba opomenúť, že bomba počas celej hry odpočítava čas do výbuchu. Simuluje preto v bezpečnom prostredí stresovú situáciu. |
Navigáciu | hráči sa naučia orientovať v zariadení a prepoja tak zrak s komunikáciou. |
Čítanie s porozumením | samotný návod vyžaduje, aby si hráči vety vždy dočítali dokonca a v zjednodušenej forme ich prerozprávali spoluhráčom. |
Odovzdávanie informácií | samotná podstata hry podnecuje komunikáciu a ostať počas hry ticho vedie k neúspešnému koncu. Nie je tu však časový priestor na čokoľvek, a preto si hráči musia v rozprávaní zvoliť, aké skutočnosti sú podstatné a ktoré nie. |
Rozdiel v role pri hre | Na ktorej pozícii v hre to ide dieťaťu/rodičom lepšie a prečo? |
Význam znalostí | V hre existuje tabuľka na rozlúštenie morzeovky. Ako rýchlo by sme ju dešifrovali, ak by sme ju vedeli spamäti? Dá sa podobná logika aplikovať aj na vybrané slová alebo násobilku? |
Odpočítavanie na bombách | V skutočnosti bomby nemávajú veľký červený displej, prečo sa teda vo všetkých filmoch ukazujú? Dokáže vaše dieťa odhaliť zámer filmárov? |
Počet hráčov: 2 a viac