Programovať svoje prvé hry už v šiestich rokoch? Žiaden problém! | Vĺčatá.sk

Programovať svoje prvé hry už v šiestich rokoch? Žiaden problém!

Jedna zo schopností, s ktorou sa ale mladý človek v budúcnosti nestratí je programovanie. Nepochybne má preto veľký zmysel, aby sa deti už od malička zoznamovali s tým, ako fungujú počítačové programy.

Kóderský deň detí

Čo môže byť lepšie, ako vedieť ešte pred strednou školou naprogramovať jednoduchú hru? Pravdepodobne podobná úvaha stojí za akciou združenia Coder Dojo, ktoré 3. júna prichystalo Kóderský deň detí. Návštevníci od 6 do 15 rokov sa mohli naučiť pracovať v jednoduchých programovacích jazykoch.
Áno, naozaj sa do novej budovy na Starých Gruntoch v Bratislave prišli učiť programovať aj 6 ročné deti. Mamička najmladších bratov (dvojičiek), Ľubica, vysvetľuje:
Najstarší syn má rád programovanie, tak sme si povedali že to prídeme vyskúšať. No a on razí cestu tomu mladšiemu.”
Tým zároveň vystihla celú atmosféru akcie, kde starší, skúsenejší lektori pobehovali medzi deťmi a pomáhali im nájsť si cestu vo svete počítačov.

programovat

Coder Dojo

Coder Dojo je program, ktorý po celom svete prináša lekcie programovania pre deti zdarma. Určite by sme v tom chceli pokračovať aj v budúcnosti,” uviedol Ernest Walzel, jeden z organizátorov akcie na Slovensku.
A aké programovacie jazyky pre najmenších odporúča?
Pracujeme hlavne s jednoduchým programom Scratch a pre najmenších je výborná minihra LightBot, kde deti musia zadávať logické príkazy robotovi, ktorý rozsvecuje žiarovky.”
Hlavnou myšlienkou je, aby sa deti k svojim rozpracovaným projektom mohli vracať, a preto sa chystajú podobné akcie robiť pravidelne.
Malé zázraky sa dajú zvládnuť pomerne rýchlo, hlavne keď má dieťa aspoň nejaké základy. Dôkazom toho je aj desaťročný Juraj, ktorý popisuje program vytvorený za necelú hodinu:
V mojej hre je cieľom, sa čo najdlhšie uhýbať mačke. Po každom levely to vydá zvuk a začne od znova, ale s tým, že mačka ide rýchlejšie a level trvá dlhšie.”
Programovanie ho baví, a chcel by sa mu venovať aj v budúcnosti.
programovat

First Lego League

Zaujímavým oživením celej akcie bola aj možnosť naprogramovať si robota v LEGO Mindstorms. A to vďaka medzinárodnej súťaži First Lego League v programovaní Lego robotov. Neprekvapivo sa pri tejto atrakcii zdržiavali najviac oteckovia, keďže ide o náročnejšie programovanie. No deti aspoň videli, čo všetko sa vlastne dá cez pár príkazov dosiahnuť. Pretože ako uzatvára Ľubica:
Keď budú vedieť naprogramovať veci, vďaka ktorým sa nám bude žiť ľahšie, tak to bude dobre. A možno sa pri tom aj naša generácia čosi priučí.”
Pokiaľ by ste sa chceli zúčastniť daľšej podobnej akcie, sledujte ich Facebookovú stránku.
programovat

Silvester Buček

Silvester absolvoval mediálne štúdiá na Masarykovej Univerzite. Je spoluzakľadateľom združenia MU Game studies, ktoré sa snaží vytvoriť prostredie na skúmanie nie len digitálnych hier v akademickom prostredí. Prvé hry hrával ešte na Sinclairi, dnes je verný hlavne počítaču. Video hry sú preňho relaxom a únikom a preto na nich oceňuje skôr atmosféru a zážitok, ako originalitu za každú cenu (aj keď sa to samozrejme nevylučuje).