10 tímov zo Slovenska vycestuje s robotmi do Poľska, zabojujú o postup do finále FIRST LEGO League

Bratislava, 1. február  2018 – V januári sa na Slovensku ukončili regionálne turnaje jubilejného 10. ročníka medzinárodnej súťaže FIRST LEGO League (FLL). Tímy zo Slovenska cestujú na semifinále do Poľska. Témou aktuálneho ročníka je Hydro Dynamics – voda a všetko s ňou spojené – ako ju nájsť, prepravovať, používať či zlikvidovať.

dsc_9354

Na sedem regionálnych turnajov bolo na stránke www.fll.sk registrovaných 89 tímov, ktoré tvorí 3 až 10 žiakov vo veku 9-16 rokov. Jednotlivé misie a pravidlá boli zverejnené 30. augusta 2017 a odvtedy  sa žiaci pripravovali na turnaje.

Krajiny, ktoré v strednej časti Európy zastrešuje organizácia Hands on Technology e.V. ukončili regionálne turnaje a teraz sa tímy stretnú na 7 semifinálových turnajoch. 10 tímov zo Slovenska v týchto dňoch vylepšuje svoje roboty a prepracúva projekty do anglického jazyka. Zabojujú totiž o postup do finále v najpočetnejšom turnaji – na FLL SF Southeast, v dňoch 10.-11. februára 2018 v poľskom meste Łódź, kde sa stretne 27 tímov. Okrem Slovenska tam budú tímy z Čiech (3), Maďarska (10) a Poľska (4). Do finále sa z toho turnaja kvalifikuje prvých šesť tímov.

foto_dusan-petho

Postupujúce tímy (v abecednom poradí): FBRD-1 (Martin), gymmy (Myjava), IT-PRO-BESST (Trnava), Legolas (Bratislava), M-TEAM (Marhaň), PowerCraft (Banská Bystrica), Primaškolák (Sabinov), RDS Team (Bratislava), SSOSTA Rangers Team (Poprad) a TalentumSAP (Košice).

Samotná súťaž pozostáva zo štyroch rovnocenne hodnotených častí:

  • Robot Design – hodnotí sa kvalita konštrukčného návrhu a programu robota
  • Tímová práca – tímový charakter súťaže FLL je veľmi dôležitý a súťažiaci dosiahnu dobrý výsledok iba vtedy, ak sú tímovými hráčmi, ktorí efektívne komunikujú, spolupracujú, zdieľajú svoje nápady, zručnosti a schopnosti, vedia sa chopiť tímových rolí, rozdeliť si prácu a dobre si rozumejú
  • Prezentácia výskumného projektu – tímy prezentujú výsledky výskumného projektu, na ktorom pracujú od vyhlásenia pravidiel; úlohou tímov je najskôr určiť problém, ktorý chcú vo svojom okolí preskúmať a vyriešiť; po zvolení vlastnej výskumnej témy ju súťažiaci podrobne preskúmajú a navrhnú riešenie, ktoré prekonzultujú s expertmi, spracujú do výslednej podoby a odprezentujú porote rozhodcov na turnaji
  • Robot Game – postavené a naprogramované roboty plnia počas 150 sekúnd na ihrisku rôzne úlohy, za ktoré zbierajú body; hodnotí sa úspešný výkon robotov na hracej ploche
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Regionálne turnaje zabezpečovali regionálni organizátori: AMAVET klub v Banskej Bystrici, v Bratislave Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského a Paneurópska vysoká škola, v Košiciach Prírodovedecká fakulta Univerzity Pavla Jozefa Šafárika, v Poprade Súkromná stredná odborná škola, Centrum voľného času v Žiari nad Hronom a Fakulta riadenia a informatiky Žilinskej univerzity.

Hlavnými partnermi pre tento ročník sú spoločnosti ANASOFT, Profesia, Nadácia ESET a SAP Slovensko, partnermi sú spoločnosť EDUXE Slovensko, Localization Guru a  mediálnymi partnermi PC REVUE, Quark a robime.it. Ďakujeme im za podporu, pretože aj vďaka nim môžeme rozvíjať túto aktivitu na Slovensku.

Anna Mária Brijaková

Anna Mária je študentkou Informačných štúdií na Univerzite Komenského v Bratislave. Vo svojom voľnom čase rada číta, objavuje nové veci v informačnej sfére a taktiež krásu umenia v akejkoľvek podobe.