Spolupráca a inakosť ako hlavné piliere hry The Unstoppables
Skvelý spôsob ako naučiť deti tolerancii a spolupráci. Naučte sa prostredníctvom logických hlavolamov využívať schopnosti štyroch jedinečných priateľov.
The Unstoppables je logickou detektívkou zloženou z hlavolamov, ktoré hráč rieši prostredníctvom štyroch postáv. Pre dosiahnutie spoločného cieľa musí každá z nich priložiť ruku k dielu.
Príbeh začína únosom Melissinho vodiaceho psa menom Tofu. Nakoľko je Melissa nevidiaca, musela začať používať slepeckú palicu, pomocou ktorej vie hráč interagovať a manipulovať s prostredím. Druhou postavou v hre je Achim, ktorý je pripútaný na invalidný vozík. Aj napriek tomu, že nedokáže prejsť napríklad po schodoch, môže po rovnej ceste pomerne rýchlo prepraviť jedného z priateľov. Na spomínaných schodoch mu môže pomôcť Jan s kognitívnou poruchou, avšak s ohromnou silou. Jan zvládne prenášať objekty ako sú napríklad krabice, ktoré by mohli prekážať v pohybe ostatných postáv. Štvrtou v partii je Mai, ktorá napriek svojmu drobnému vzrastu dokáže výborne skákať, čím sa dostane na ťažko prístupné miesta.
Hra dôležité informácie komunikuje obrazovo- a to prostredníctvom symbolov a animácií. Samotné hranie, podobne ako v hre Old Man’s Journey, nevyžaduje aby dieťa vedelo čítať. Avšak pre lepšie porozumenie príbehu je potrebná aspoň základná znalosť angličtiny, nemčiny alebo francúzštiny. Kvôli jazykovej bariére odporúčame hru deťom od 8 rokov, ktoré ovládajú čítanie v cudzom jazyku. Príbeh a jeho posolstvo sú milé, no pre staršie deti môžu byť menej atraktívne a môžu pôsobiť plytko. Ich pozornosť udrží zvyšujúca sa náročnosť hlavolamov. |
Hra The Unstoppables je skvelou pomôckou pri výučbe, za čo získala aj niekoľko ocenení. Je bezplatná, vďaka čomu si ju má šancu zahrať ktokoľvek s mobilom. |
Logiku | Pre postup v hre je potrebné správne kombinovať a využiť schopnosti postáv. Spočiatku sú prekážky jednoduchšie, no neskôr je potrebné zastaviť sa a zamyslieť sa nad postupom. |
Toleranciu k inakosti | Každá postava je jedinečná a dôležitá, tak ako v živote. Ak by boli všetky postavy rovnaké, pre hráča by bolo veľmi obtiažne prekonať prekážky, ktoré pred neho hra postaví. |
Schopnosti | Spýtajte sa aké reálne schopnosti by deti chceli mať. A aké schopnosti už majú? V čom vynikajú? |
Diverzita | Nadviažte na tému rôznych schopností u spolužiakov či kamarátov. V čom vynikajú ostatné deti v triede a prečo je to tak? Spýtajte sa v čom sa ako skupina vedia dopĺňať. |
Odpustenie | Páčil sa deťom koniec príbehu? Dokázali by odpustiť a prijať medzi seba človeka, ktorý im ublížil? |
Počet hráčov: 1