O gamifikáciu vo vzdelávaní je stále väčší záujem

Podľa novej štúdie Global Education Gamification Market porastie globálny trh s gamifikáciou vo vzdelávaní z 20,4 milióna dolárov v roku 2019 na 1,8 miliardy dolárov v roku 2025. Táto tendencia signalizuje, že školy aj firmy kladú stále väčší dôraz na digitalizáciu, e-learning a nové trendy vo výučbe.

Gamifikácia je pojem, ktorý označuje implementáciu herných prvkov do neherného prostredia. Môže pomáhať vo vzdelávaní, pri zlepšení interných procesov vo firmách, ale aj pri obchode či marketingu. Najväčšou výhodou v prípade vzdelávania je, že dokáže dlhodobo udržať motiváciu študentov alebo zamestnancov.

Petra Stračiaková

Petra vyštudovala filmovú scenáristiku na VŠMU a okrem umeleckých projektov sa venuje aj komunikácii v online priestore. Silné príbehy, charaktery a budovanie vzťahov ju dokážu nadchnúť v hrách, filmoch, knihách aj v skutočnom živote. Jej obľúbený žáner je RPG, no nechá sa nahovoriť takmer na hocičo. Videohry, zvlášť tie pre viac hráčov, vníma ako nový rozmer reality.