Prvých 22 účastníkov si v Butterfly Effect za 5 mesiacov prešlo celý proces tvorby mobilných aplikácií a hier od nápadu až po samotné uvedenie na trh.
Spoločnú iniciatívu s cieľom vzdelávať mladých ľudí ako uspieť na globálnom trhu predstavili v septembri minulého roka nezisková organizácia Leaf, coworkingové centrum HubHub a firmy Pixel Federation a Sygic.
Účastníci programu boli rozdelení do 5-6 členných tímov zložených z programátorov, dizajnérov, marketérov či ľudí z obchodu. Do pilotného ročníka Butterfly Effect sa zapojili najmä študenti vysokých škôl, ale aj špecialisti z korporátneho prostredia či freelanceri, ktorí boli rozdelení do aplikačného a herného Labu.
Z prvého ročníka vzišli štyri unikátne produkty, ktorých autori sú pripravení svoje aplikácie a hry predstaviť širokej verejnosti na Slovensku aj v zahraničí.
Melberry pomôže vodičom zaparkovať
Melberry má pomôcť obyvateľom rýchlejšie zaparkovať vďaka zobrazovaniu voľných parkovacích miest a parkovacích pravidiel v reálnom čase. Zdrojom informácií pre Melberry sú parkovacie senzory, na vybudovanie tejto aplikácie použili autori nedávno zverejnené otvorené dáta. Pilotným mestom je Melbourne, nasledovať bude Stratford v Kanade. Melberry app je otvorená platforma, do ktorej sa môžu pripojiť všetky mestá, ktoré majú dáta o obsadenosti parkovacích miest v skutočnom čase. Parkovanie je po zápchach druhou najnepríjemnejšou aktivitou za volantom, ktorej musia vodiči čeliť. Tvorcovia aplikácie preto vyriešili tento problém, a vodičom pripravili jednoduchý prehľad voľných parkovacích miest. Aplikácia Melberry bude dostupná v spolupráci so spoločnosťou GoSpace aj pre slovenských vodičov, a to už koncom júna. Aplikácia je dostupná pre Android zariadenia zadarmo v obchode s aplikáciami Google Play.
Melberry má pomôcť obyvateľom rýchlejšie zaparkovať
Stroopy Jump precvičí hráčove reflexy
Stroopy Jump je 3D endless arkáda určená pre Android zariadenia. Táto hra pomáha zábavnou formou zlepšiť hráčove reflexy a precvičiť logiku s využitím Stroopovho efektu. Hráč ovláda smer skoku hlavného charakteru ťuknutím na jedno z troch farebných tlačidiel. Podľa toho, ktorú farbu hráč stlačí, skočí hlavný charakter na políčko na dráhe, ktorá pozostáva s troch radov rôzne premiešaných farebných plošín Cieľom hry je pod časovým tlakom dobehnúť s postavou čo najďalej, vyzbierať mince a vyhnúť sa prekážkam. Časový tlak je vytváraný obmedzenou životnosťou plošiny, na ktorej sa postava nachádza.
Stroopy Jump precvičí hráčove reflexy
Oktobus spríjemní verejnú dopravu
Oktobus je komunitná aplikácia, ktorá spúšťa pilotnú prevádzku v Bratislave. Jej cieľom je zjednodušiť a zjednotiť informácie o verejnej doprave na celom svete do jednej prehľadnej aplikácie. Unikátnosť Oktobusu je v tom, že spolupracuje s komunitou cestujúcich, na rozdiel od tradičného prístupu čerpania dát od dopravcov. Všetky informácie o verejne doprave do aplikácie Oktobus pridávajú cestujúci a tak spoločne vytvárajú tie najaktuálnejšie dostupné dáta a pomáhajú informovať aj ostatných cestujúcich. Aplikácia je k dispozícií na platformách iOS a Android.
Cieľom aplikácie Oktobus je zjednodušiť a zjednotiť informácie o verejnej doprave
Hangry zabaví vo voľnej chvíli
Hangry je mobilná hra žánru Hyper casual s postavou bojovníka suma v hlavnej úlohe. Úlohou hráča je čo najrýchlejšie nakŕmiť suma. Čím viac sumo skonzumuje, tým viac energie má na porazenie svojich nepriateľov. Hráč ma na porazenie nepriateľov určitý počet pokusov, a ak sa mu to nepodarí na prvýkrát, hráč sa púšťa znova do boja. Hra je k dispozícií na platforme Android.
Staňte sa sumo bojovníkom v hre Hangry
Hoci prví absolventi netušili, čo uvedenie aplikácie či hry vôbec obnáša, brali to ako príležitosť zapracovať na sebe.
„Hľadal som niečo, kde využijem svoj potenciál a nemohol som sa rozhodnúť lepšie. Zo začiatku som sa obával práce v tíme, ktorý som nepoznal, no veľmi rýchlo sme sa naučili spolupracovať. Myslím, že práve rôznorodosť v tíme nám dala jedinečnú esenciu, ktorú sme preniesli aj do nášho výsledného produktu,“ hovorí Daniel, UX Designer
Počas 5 mesiacov tímy absolvovali prednášky a workshopy s množstvom špecialistov, s mentormi zo Sygicu a ďalších digitálnych firiem, startupov či herného štúdia Pixel Federation. Okrem toho bol program doplnený o stretnutia s mnohými úspešnými podnikateľmi a investormi.
Butterfly Effect svoj prvý ročník končí, no už v septembri privíta ďalších účastníkov. Témami druhého ročníka bude mobilita a hyper casual hry.