+ Plusy
  • Pútavá estetika
  • Minimálna jazyková bariéra
- Mínusy
  • pre niekoho môže byť až príliš pochmúrne
vek
Kde si môžete hru kúpiť
Steam Xbox One Marketplace Playstation Store Black Dragon

Dokáže vás hra The Flame in the Flood pripraviť na prežitie v divočine?

The Flame in the Flood je krásnou hrou o prežití v divočine. Hrdinka sa stratila a vašou úlohou je postarať sa, aby neumrela od hladu, smädu, či zimy.

Na začiatku hry za hlavnou postavou príde pes. Ten ju bude sprevádzať až do konca a práve s jeho pomocou dievča zistí, ako na lov potravy, zber pitnej vody či tvorbu prístrešia. Používa pritom princíp známy z hier ako Minecraft, kde kombináciou rozličných jednoduchých predmetov získava zložitejšie, vytvára si nástroje, čím zlepšuje svoje šance na prežitie v prírode.
Hra má tajomnú, ale nie desivú atmosféru – nikdy nestretnete žiadneho človeka, svet je opustený, akoby po globálnej katastrofe. Cieľom vášho prežitia je pomôcť psíkovi nájsť jeho rodinu. Na to ale treba prežiť, čo znamená, že sa hráč musí hlavnej postave postarať o základné životné potreby.

Prínos pre dieťa:
Hra má skutočne originálnu a pútavú estetiku, niet pochýb, že po vizuálnej stránke deti osloví. Veľkou výhodou je, že nevyžaduje zložitú angličtinu – dialógy sa v nej nenachádzajú, a texty nájdeme len pri názvoch nástrojov a ich jednotlivých súčiastiek. Sú navyše vždy doplnené obrázkom a ich význam sa dá domyslieť. Môžu tak poslúžiť na rozšírenie detskej slovnej zásoby.
Násilie hra obsahuje len v podobe lovu zvierat, či obrane pred nimi. Pre niektoré menšie deti však môže byť ponurá atmosféra strašidelná. Zvládnutie množstva potrieb vie byť miestami zložité, no tempo hry zaručuje, že väčšina situácií sa dá riešiť v kľude a bez stresu a je tak skvelým nástrojom na relaxáciu.
Čo hra rozvíja:
Schopnosť prežiť
Hra síce nenaučí presné postupy prežitia v divočine, môže ale inšpirovať k tomu, že deti sa o tému začnú zaujímať.
Anglický jazyk
Kombinácia textov pri obrázkoch môže byť užitočným doplnením slovnej zásoby pre začiatočníkov
Predstavivosť
Záhadnosť celého prostredia láka k špekuláciám, čo sa tak asi mohlo stať
Plánovanie
Keďže hrdinka má obmedzenú kapacitu batohu, je potrebné stále plánovať, čo bude postava v ďalšom kroku potrebovať.
Námety na diskusiu:
Prežitie v divočine:
Ako by ste postupovali, keby ste sa stratili v lese, skoro bez zásob a bez toho aby ste vedeli kam ísť?
Svet po katastrofe:
Čo mohlo spôsobiť, že sa v hre okrem hlavnej hrdinky nenachádza žiadny ďalší človek?
Vzťah medzi človekom a prírodou
Prežili by sme bez prírody? A naopak, prežila by príroda bez nás?

Počet hráčov: 1

Silvester Buček

Silvester absolvoval mediálne štúdiá na Masarykovej Univerzite. Je spoluzakľadateľom združenia MU Game studies, ktoré sa snaží vytvoriť prostredie na skúmanie nie len digitálnych hier v akademickom prostredí. Prvé hry hrával ešte na Sinclairi, dnes je verný hlavne počítaču. Video hry sú preňho relaxom a únikom a preto na nich oceňuje skôr atmosféru a zážitok, ako originalitu za každú cenu (aj keď sa to samozrejme nevylučuje).