Riešte fyzikálne i optické hádanky v nápaditej skákačke GRIS
Páčila sa vám hrá Journey? Tak skúste zaujímavé logické hádanky v perfektne vyzerajúcom prostredí atmosferickej skákačky GRIS.
Hra na prvý pohľad zaujme najmä nádherným audiovizuálnym spracovaním. Výtvarnú stránku, tvorenú kresbou a vodovými farbami, dotvára úchvatná minimalistická hudba. GRIS v mnohom pripomína vyššie spomínaný titul Journey, ako celkovou atmosférou, tak aj vyobrazením sveta. Hra, až na drobné vysvetlivky ohľadom ovládania, nedisponuje žiadnym textom. Príbeh je vyrozprávaný čisto prostredníctvom obrazu a zvuku, pričom dáva hráčovi možnosť na vlastnú interpretáciu. Dej zachytáva mladú ženu stratenú vo vlastnom svete, v ktorom sa vyrovnáva s bolestivou skúsenosťou zo života. GRIS je vyobrazením jej cesty cez smútok až k samotnému zotaveniu. Gro titulu tvoria okrem skákacích sekcií logické hádanky.
Hra ponúka rôznorodé hádanky, ktoré vyžadujú zvýšenú pozornosť pri skúmaní prostredia. V jednej sekcii sa naučíte, ako vyriešiť určitý problém a už o pár minút neskôr sa dané riešenie nedá aplikovať, pretože je využitá nová variácia hlavolamu. |
Nie je úplne možné postupovať automatickou metódou a mozog hráča musí stále pracovať. Vďaka rozmanitosti hádaniek nedisponuje GRIS pocitom stereotypu. |
Hlavolamy sú optické, fyzikálne, orientačné (dole hlavou) aj environmentálne. Bude potrebné pracovať s lámaním svetla či znalosťou fyzikálnych zákonov o vzduchu a vode. Nutnosťou je aj zapamätanie si určitých úkonov a správne načasovanie. |
Hra má až na zopár pasáží pomalé tempo, nevytvára pocit nebezpečia a neobsahuje násilné scény. V GRISe nie je možné prehrať, vďaka čomu je tento titul vhodný aj pre menšie deti. |
Zvedavosť | Podrobné skúmanie zákutia herného sveta |
Riešenie problémov | Variabilné fyzikálne i optické hádanky vyžadujú riešenie problémov z inej perspektívy. |
Emocionálny vývoj | Vyvoláva empatiu a podporuje vytrvalosť pri prekonávaní prekážok. |
Vyrovnávanie sa s bolestivou skúsenosťou | Ako sa vysporiadať so smútkom po prekonaní bolestivej udalosti? |
Vyjadrenie emócií prostredníctvom umeleckej formy | Hra s pomocou farieb a optických vnemov zobrazuje zmenu emočného stavu.“ |
Strata blízkeho | Ako nestrácať nádej a hľadať chuť do života po strate milovanej osoby?“ |
Počet hráčov: 1