Riešte logické hlavolamy v Ghostory, videohre vyrobenej na Slovensku
Táto hra na vás prehovorí v slovenčine a tam jej prekvapenia nekončia. Dokážete uniknúť z jaskyne plnej logických hádaniek a náročných hlavolamov?
Názov v spojení s duchmi môže mylne napovedať, že pôjde o strašidelnú hru. Odkazuje však na schopnosti hlavnej postavy, ktorá sa dokáže ľubovoľne zmeniť na ducha. Takto môže cestovať cez steny ale aj lietať v priestore. Hráči si vďaka tomu vedia pozrieť nadchádzajúce prekážky a naplánovať svoj postup.
Ghostory je mix medzi skákačkou a hlavolamom. Texty sú plne v slovenčine a preto sme radi, že po dlhej dobe môžeme odporúčať nejakú videohru aj hráčom, ktorí neovládajú cudzí jazyk.
Zmeniť sa na ducha a vedieť prejsť cez stenu môže byť užitočné. Hlavný hrdina však musí do cieľa dostať aj svoj ruksak, na ktorý sa táto schopnosť nevzťahuje. Žáner tým získava nový rozmer. Z hernej mechaniky premeny na ducha vychádzajú všetky hlavolamy a pomerne vyvážene naberajú na obtiažnosti. Veľká časť úloh vyžaduje správne načasovanie a aspoň štipku postrehu. |
Svojím humorom a jednoduchou zápletkou Ghostory apeluje skôr na mladších hráčov (~8r.), no svojou obtiažnosťou je určená pre staršie publikum. Táto nevyváženosť môže spôsobiť, že mladší síce budú nadšení, že hre rozumejú, no frustrovať ich bude relatívne vysoká náročnosť. Na druhej strane tak Ghostory môžu hrať súrodenci rôzneho veku a navzájom si vypomáhať. Pri riešení rôznorodých úloh zahrňujúcich posuvné plošiny, páky a ukryté kľúče sa takáto pomoc zíde. |
Logika | pri riešení hlavolamov treba konštante zapájať logické myslenie |
Reflex | Ghostory z časti spolieha aj na šikovnosť hráčov a ich rýchle reakcie |
Plánovanie | možnosť prezrieť si rozvrhnutie prekážok vo forme “ducha” pomáha hráčom naplánovať si postup |
Je jazyk užitočný? | Ako využili mladšie deti svoje schopnosti čítania pri získavaní informácií v hre? |
Načasovanie | Ako si správne rozvrhnúť svoje činnosti tak, aby všetko dopadlo podľa plánu? |