Za 48 hodín vytvoria hry, a to bez internetu. Pomôže im však umelá inteligencia

Okrem dvojdňového vývoja hier si organizátori pripravili aj workshop na tému AI. Tretí ročník trnavského jamu privíta aj účastníkov, ktorí by radi vytvorili spoločenské či stolové hry.

Game jam je koncept amatérskej i profesionálnej tvorby hier, počas ktorej tímy, ale aj jednotlivci, vytvárajú digitálne alebo stolové hry na vopred zvolenú tému. Okrem kreativity býva často rozhodujúcim faktorom zohratosť samotného tímu, ale aj družstiev navzájom. Rivalita tu ide do úzadia a tímy si chcú skôr vzájomne pomáhať a inšpirovať sa.

Prihlásiť sa je možné ako tím alebo ako jednotlivec na tomto linku, pričom v druhom prípade organizátori nájdu každému vhodný tím.

Účastníci džemov nepredvedú len svoju kreativitu, ale sa aj naučia novým zručnostiam a znalostiam v AI. Zaujímavým twistom je, že celý jam bude OFFLINE – účastníci sa tak budú môcť spoliehať len na svoje vlastné schopnosti a znalosti či pomoc od ostatných účastníkov.

Aj keď každá praktická znalosť je na jame na nezaplatenie, dôležité je najmä ťahať za jeden povraz. “Herný jam je podobný tomu hudobnému. Každý člen vývojárskeho tímu, či už grafik, programátor alebo zvukár, sa snaží čo najlepšie uplatniť svoje schopnosti, aby zostal v harmónii s ostatnými,” pripodobňuje organizátor Michal Kabát. Keďže tvorcovia majú vopred zadanú tému, ktorá býva oznámená až priamo na jame, vznikajú tiež veľmi inovatívne spracovania.

K vzniku originálnych herných prototypov pomôžu aj skúsení mentori a odborníci: Natália Sklenčárová z Charged Monkey, Kryštof Klestil z Mad Cookies Studio a Tomáš Farkaš z FMK UCM v Trnave. Účastníkom dajú spätnú väzbu v oblastiach akými sú originalita nápadu, spracovanie témy, vizuálne spracovanie, zábavné prvky hry a znovu hrateľnosť či zvukové spracovanie. Mentori budú taktiež výsledné hry hodnotiť v jednotlivých kategóriách a vyhlásia tiež celkového víťaza.ň

Tento ročník sa zameriame na AI a akými spôsobmi môže byť pre účastníkov užitočnou pomôckou pri tvorení hier. Mentorom a vedúcim workshopu bude Samuel “Brat dážďoviek” Szabo, ktorý sa umelej inteligencii venuje už od roku 2016. Je taktiež otcom robotov, ktoré “napísali” knihu “Svet sa nám nestal – Umelá (ne)inteligencia”, ktorá sa snaží poukázať na (ne)inteligenciu ako robotov tak ľudí.

Podujatie sa uskutoční už 30. – 2. júla 2023 v priestoroch Zeleného kríčku. Projekt podporil Fond na podporu umenia.

Všetky informácie nájdete na Facebooku.

Magdaléna Švecová

Magda vyučuje etiku digitálnych hier a hernú žurnalistiku na FMK UCM v Trnave. Popri tom vedie na škole Katedru digitálnych hier a organizuje herný festival UniCon. Prvé hry hrávala na žltých kazetkách, teraz najviac inklinuje k adventúram a pravidelne skúša mobilné hry.