+ Plusy
  • Trikrát rozsiahlejšia hra než predchádzajúci diel
  • Bez jazykovej bariéry - už nie je nutné poznať cudziu reč
- Mínusy
  • Väčšina hlavolamov má podobný charakter
vek
Kde si môžete hru kúpiť
Steam Xbox One Marketplace Playstation Store

We were here too, vylepšené pokračovanie výbornej hry pre dvoch

Druhý diel zaujímavého “escape room” dobrodružstva. Má dlhší hrací čas, viac hlavolamov a spôsobuje menej starostí s cudzím jazykom.

We were here too je adventúra v štýle únikových miestností. Je možné ju hrať výhradne len s dvoma hráčmi, ktorí hovoria rovnakým jazykom. Recenzia sa pozerá bližšie na druhú časť série. Prvú sme zhodnotili v tejto recenzii a príbehovo na seba nenadväzujú.
Obaja spoluhráči sa na začiatku rozdelia do dvoch rolí a budú spoločne riešiť rôzne hlavolamy. Väčšina z nich funguje na princípe, kedy jedno dieťa slovami opisuje tomu druhému, čo vidí. Predmety, miestnosti, situácie. Ich cieľom je uniknúť zo záhadného zámku a nenechať v ňom žiadneho hráča uväzneného. V hre je zabudovaný systém komunikácie, ale obaja hráči potrebujú mikrofóny.

Prínos pre dieťa:
Hlavné menu ponúka možnosť pripojiť sa k hre neznámych hráčov. Keďže obaja musia spoločne verbálne komunikovať,neexistuje istota, ani žiadny mechanizmus, ktorý by zabránil druhej strane použiť nevhodné slová, či inak kontrolovať obsah. Pre mladšie deti je teda nevyhnutné, aby spustenie hry obsluhovala zodpovedná osoba.
Atmosféra je “ako z hororu”. Opustený strašidelný zámok, stredoveké smrtiace pasce. To sú však jediné veci, ktoré môžu pôsobiť rušivo. V hre nie sú ľakavé momenty, násilie ani iné explicitné scény či témy. Je preto vhodná aj pre mladšie ročníky, aj keď obtiažnosť logických hádaniek ich môže odradiť.
We were here too zabaví hlavne deti, ktoré radi lúštia hlavolamy a dokážu spolupracovať so svojím kolegom na druhej strane vysielačky. Aj napriek tomu, že sa nedá “prehrať”, je tu stále možnosť neúspechu a štartu z poslednej uloženej pozície. Vzhľadom na situácie v ktorých sa odpočítava čas, je titul vhodný skôr pre dievčatá a chlapcov, ktorým nevadí práca pod tlakom.
Čo hra rozvíja:
Schopnosť opísať situáciu
Komunikácia “cez vysielačku” si vyžaduje schopnosť vedieť sa vyjadriť a mať cit pre detail a pozorné oko.
Logické myslenie
Podobne ako aj v skutočných únikových miestnostiach, aj tu sa nachádzajú hlavolamy, ktoré vyžadujú sústredenú a vynaliezavú myseľ.
Zvládanie stresu
Niektoré úlohy majú časové obmedzenie a hráči sa tak môžu ocitnúť v situácii, kde budú pod tlakom.
Námety na diskusiu:
Navigácia a uhly pohľadu
Počas hry sa mali deti navzájom navigovať v neustále sa meniacom labyrinte. Skúste sa ich opýtať, či dokážu povedať, prečo jeden hráč potreboval pomoc toho druhého? Dokážu pomenovať aj ďalšie situácie z reálneho života, kedy je uhol pohľadu či nadhľad potrebný pre navigáciu (napríklad letisková veža a radar)?
Temná atmosféra
Hovorte s deťmi o tom, či sa počas hry báli. Vedia vysvetliť prečo by mohol niekto iný považovať temné chodby v hrade za strašidelné?

Počet hráčov: 2

Jakub Celušák

Jakub študoval Manažment a Marketing na Univerzite Komenského v Bratislave, zaujíma sa o všetky typy hier (nie len videohry), gamifikáciu a herný dizajn. Ak by vám mal odporučiť nejakú hru, pravdepodobne by to bola nejaká z týchto: Ingress, Portal 2, FTL: Faster than Light, alebo v Česku vyrobená stratégia Original War.