Pochopte šírenie virálnych epidémií s hrou Plague Inc: Evolved
Je načase porozumieť tomu, ako sa po svete šíria choroby. Tak prečo nie rovno z pohľadu vírusu, ktorý spôsobí globálnu pandémiu?
Simulátor šírenia pandémie. Tak by sa dal popísať titul Plague Inc. Cieľom je stvoriť “úspešnú” chorobu, ktorá sa efektívne šíri obyvateľstvom a pritom neustále mutuje. Získava nové príznaky, smrteľné následky, ale aj spôsoby prenosu. Ľudstvo (teda počítačový protihráč) sa však bráni karanténou a liečbou. Preto je potrebné sledovať televízne správy a na ich základe odhadnúť vhodnú stratégiu. Správa o masívnej migracii vtákov je napríklad správny čas na získanie schopnosti prenosu na lietajúce živočíchy. Po obsahovej stránke ide o priamy protiklad hry Pandemic.
Ovládanie vyžaduje základy anglického jazyka. Je obmedzené na strategický výber rôznych vlastností, zvyšok hracieho času hráči pozorujú priebeh pandémie na mape. Plague Inc. je určená skôr trpezlivým hráčom, ktorým nevadí pomalšie herné tempo. Hra ich úspešný postup odmeňuje bodmi, ktoré môžu investovať do vyššie spomenutých úprav t.j. mutácií. Deťom ponúka možnosť vyskúšať si rôzne druhy nákaz a situácií, simulácia tak vytvára laboratórne podmienky pre učenie sa o tejto problematike naozaj netradičnou formou. Aj napriek morbídnej téme, hra neobsahuje žiadne explicitné násilie. |
Syntéza informácií a čítanie s porozumením | Úspešné víťazstvo je podmienené získavaním informácií počas celej hry a ich následné správne využitie. |
Strategické myslenie | Plánovanie, dedukcia a organizácia zdrojov su hlavnými prvkami Plague inc. |
Povedomie a širšie chápanie sveta pandémií | Nezvyčajný “pohľad z druhej strany” na problematiku vírových ochorení, cestovania a štátnych hraníc v globálnom svete. |
Karanténa | Zadajte deťom úlohu nájsť na internete význam slova karanténa. Ak sú deti staršie, nech nájdu historický pôvod tohto slova. |
Šírenie chorôb | Ako sa šíria choroby medzi ľuďmi? Boli pandémie v minulosti horšie alebo ľahšie kontrolovateľné? |
Historický kontext | Rozprávajte sa s deťmi o krajinách, ktoré boli počas hry najťažšie nakaziteľné. Vedia určiť dôvody, prečo boli dané miesta na mape natoľko obranyschopné? |
Počet hráčov: 1