Prežite dobrodružstvo v podmanivom surreálnom univerze hry Samorost 3
Jednoduchá detská adventúra v netradičnom vesmírnom svete. Čakajú vás logické hlavolamy, neverbálna komunikácia a veľa zábavných postavičiek.
Samorost 3 je zatiaľ posledným dielom série hry s rovnakým názvom. K jeho pochopeniu nie je nutné hrať predošlé časti. Ide o point-and-click adventúru, ktorá vyzerá ako krásny a surreálny žijúci obraz. Sila hry spočíva v jej schopnosti povedať príbeh či zadať úlohu úplne bez slov. Postavička Samorosta je, podobne ako Krtek z českej animovanej rozprávky, obmedzená len na citoslovcia ako “juchú” či “ejha”. To však ničomu nebráni odkomunikovať ciele hlavného hrdinu mladším deťom. Radí sa k podobným titulom pre mladšie ročníky ako Chuchel či Botanicula. Príbeh sa odohráva vo svete, ktorého obyvatelia žijú na malých planétkach a rôznych iných objektoch letiacich vesmírom. Hlavný hrdina sa rozhodne vyriešiť jeden veľký, kozmický problém a tak sa vydáva na zaujímavú odyseu.
V pozadí hlavného príbehu je mýtus tamojšieho sveta, kedy robot zápasí s drakom. |
Ku koncu hry sa tento súboj zopakuje a v jednej scéne robotický rytier pretne draka na polovicu svojím mečom. Scéna nie je prehnane explicitná a neobsahuje krv, ale je dôležité na ňu upozorniť rodičov citlivých detí. |
Hlavolamy sú prevažne priamočiare a netrpezlivý hráč sa pri niektorých môže zaseknúť či predčasne vzdať. Preto aj keď je hra vhodná pre mladšie ročníky, skúsenosť s riešením logických úloh je výhodou. Zadania sa rôznia, od nachádzania predmetov na obrázku cez skladačku z rozbitého hrnčeka až po správne “naladenie” hudobných nástrojov. |
Štúdio Amanita Design je povestné absenciou hovoreného slova vo svojich tituloch. Pre hru preto nie je nutná znalosť žiadneho jazyka. |
Logické myslenie | Tradičné hlavolamy sa tu striedajú s rôznymi úlohami, ktoré fungujú vo vlastnej logike šialeného vesmíru v ktorom sa Samorost odohráva. Vždy je tu však možnosť preskúmať, pochopiť a vyriešiť danú hádanku správnou dedukciou. |
Pochopenie non-verbálnej komunikácie | Celá hra sa nesie v duchu komunikácie bez slov, či písmen. Zvuky, gestá, symboly napovedajú hráčom čo sa od nich očakáva. Niekedy je to hlavolam sám o sebe. |
Neverbálna komunikácia | Akými spôsobmi dokázal Samorost či ostatné postavičky neverbálne vyjadriť svoje myšlienky a túžby? Nechajte deti zamyslieť sa nad tým, kedy takéto signály bez slov videli u vás, alebo u iných ľudí vo svojom okolí. Vedia ich nájsť aj vo svojej vlastnej komunikácii? |
Cestovanie vesmírom | Prečo je cesta kozmom v hre tak zvláštne zobrazovaná? Dokážu deti, na tomto príklade fantazíjneho lietania vo vesmírnej lodi poskladanej z odpadkov, určiť rozdiel medzi realitou a umeleckou fantáziou? Poznajú aj iné príklady pri ktorých vedia odlíšiť fantastiku od skutočnosti? |
Počet hráčov: 1