Vĺčatá.sk
Hranie sa môže vzdelávať

Nájdite vhodnú hru pre svoje dieťa
Ikona - kniha
Krátke správy

Vychádza prvá hra na motívy slovenského animovaného diela – detského seriálu Mimi a Líza (tlačová správa)

Unikátna digitálna hra sa odohráva vo svete úspešného TV seriálu a kníh o dvoch nerozlučných kamarátkach Mimi a Líze. Vývoj rovnomennej hry začal ešte pred dvoma rokmi v rámci programu Butterfly Effect a momentálne ho dokončuje spoločnosť Midnight Factory Games spoločne s tvorcami pôvodného seriálu, spoločnosťou Fool Moon a RTVS.

Podobne ako seriál, hra je primárne určená pre deti vo veku od 4 do 7 rokov, ale zaujať môže aj starších, dokonca i rodičia si prídu na svoje. Hráčov zavedie do rozprávkového sveta, kde sa naučia rozoznávať tvary, precvičovať pamäť a vyhľadávať v interaktívnom prostredí potrebné predmety.

Hra podporuje rozvoj procesov myslenia, orientácie či motorických schopností. To všetko príjemnou a zábavnou formou s profesionálnym ozvučením a grafikou. Tvorcovia odhadujú hernú dobu na zhruba 20 až 40 minút, v závislosti od veku dieťaťa.

Hra je určená pre tablet a mobily s operačnými systémami Android a iOS a taktiež pre PC platformu. Vývoj hry podporili produkčné štúdio Fool Moon, Rozhlas a televízia Slovenska a Fond na podporu umenia. Hra je uvedená celosvetovo a dostupná za cenu 2,50 EUR na všetkých veľkých distribučných platformách ako Google Play Store, Apple Store a STEAM.

Viac informácií nájdete na stránkach spoločnosti Midnight Factory Games alebo na facebook stránke Mimi a Líza.

Hru si môžete stiahnuť na týchto odkazoch:

Hra pre Android.
Hra pre iOS zariadenia.
PC verzia.

Po, 11. september 2023, Magdaléna Švecová

Hľadá sa finančný manažér pre projekt InoŠkola

Ak Ťa baví práca s číslami a tabuľkami, máš skúsenosti s vedením / participovaním na veľkých projektoch (ideálne eurofondových) a chceš zlepšovať vzdelávanie na Slovensku, potrebujeme práve Teba!

Čo bude Tvojou úlohou?

  • Zodpovedať za finančný manažment, čo zahŕňa: Finančné riadenie projektu v rámci programu OPLZ-PO1/2019/DOP/1.1.1-01 – Podpora zlepšovania študijných výsledkov a kompetencií žiakov
  • Plánovanie a sledovanie čerpania rozpočtu v súlade s platným systémom riadenia a implementácie OPĽZ
  • Príprava žiadostí o platbu a kontrola čerpania rozpočtu.
  • Komunikácia so sprostredkovateľmi a partnermi, výkon administratívnej finančnej kontroly žiadostí o platbu, výkon finančnej kontroly na mieste u sprostredkovateľov a prijímateľov, spolupráca pri tvorbe a aktualizácii  dokumentácie súvisiacej s procesmi implementácie a finančného riadenia.

Typ úväzku: Dohoda o pracovnej činnosti

Mzda: dohodou

Viac informácií o projekte na stránke InoŠkoly

 

V prípade záujmu nám napíš mail na inoskola@vlcata.sk

Po, 6. február 2023, Anna Mária Brijaková

Na Slovensku tvorí hry 70 spoločností, po prvýkrát v roku 2021 zamestnali vyše 1000 ľudí

Slovenský herný priemysel vo svojom dlhoročnom raste nespomalil ani v roku 2021. Jeho celkový obrat narástol na 80 miliónov EUR, pričom zamestnával 1079 tvorcov hier v 70 spoločnostiach. Podľa štatistík Slovak Game Developers Association rastú tieto kľúčové ukazovatele dlhoročne podobným tempom, i keď po rekordných pandemických rokoch je očakávané jeho mierne spomalenie.

Segment tvorby digitalnych hier a pridružených služieb na Slovensku kontinuálne rastie už niekoľko rokov, vyplýva z aktualizovaného prieskumu s názvom Slovenský herný priemysel v roku 2022, vydaného občianskym združením Slovak Game Developer Association (SGDA).

V roku 2021 dosiahli tvorcovia hier na Slovensku obrat 80 miliónov EUR, pričom najväčších 10% spoločností sa na celkovom obrate podieľa čiastkou 69,4 miliónov EUR. Oproti minulému roku sa podiel obratovo najvýkonnejších spoločnosti v pomere ku zvyšku takmer vôbec nezmenil. Podobným tempom teda narastajú aj obraty stredne veľkých a malých podnikateľov v tomto segmente.

Na našom území sa hernej tvorbe venuje profesionálne 70 spoločností, pričom najväčšou z nich dlhodobo zostáva bratislavské štúdio Pixel Federation. Medzi ďalšie veľké spoločnosti patria aj PowerPlay Studio, Inlogic Software z Košíc, poskytovateľ služieb SuperScale alebo štúdio Nine Rocks Games, patriace pod jedného z najväčších svetových herných vydavateľov THQ Nordic. Firmy v tomto odvetví sú sústredené najmä v Bratislave (64%) a Košiciach (30%).

SGDA ďalej uvádza, že domáci vývojári vydali v roku 2021 až 81 vlastných hier. Formou spolupráce s iným subjektom ďalej vzniklo 182 projektov a celkovo sa aktívne pracuje na 381 pripravovaných hrách. Domáca scéna sa primárne zameriava najmä na PC platformu (77%), no výrazné zastúpenie majú aj hry vydávané na mobilné zariadenia (34%). Väčšina štúdií si svoje hry vydáva sama bez pomoci zahraničných vydavateľov a financuje ich vývoj z vlastných zdrojov.

Spoločnosti aktuálne zamestnávajú 1079 profesionálnych tvorcov, z ktorých 16,4% tvoria ženy a 7% zahraniční vývojári. Medzi najžiadanejšie a najťažšie obsaditeľné pracovné pozície v hernom priemysle na Slovensku patria programátori, herní dizajnéri, a grafici.

Zdroj: SGDA

Št, 25. august 2022, Magdaléna Švecová

Titul InoŠkola aj tento rok získa 7 škôl z celého Slovenska. Zúčastniť sa vyhlásenia víťazov môžete aj vy

Druhého ročníka súťaže InoŠkola sa zúčastnilo vyše 40 škôl z celého Slovenska! Odborná porota spracovala takmer dve tisícky dotazníkov od študentov a učiteľov. Úspešne sa im podarilo nájsť školy, ktoré nie len tvrdia, že sú inovatívne, ale o ktorých si to myslia aj ich žiaci.

Víťaznými školami sú:

  • Evanjelická spojená škola, Martin
  • Gymnázium J.B. Magina, Vrbové
  • SPŠ Dubnica nad Váhom
  • ZŠ a MŠ Ožďany
  • ZŠ Lúčna, Vranov nad Topľou
  • Stredná zdravotnícka škola, Ružomberok
  • ZŠ Hrnčiarska, Zvolen

Školám gratulujeme!

Slávnostné vyhlásenie víťazných škôl sa uskutoční 28. júna 2022 na Evanjelickej spojenej škole v Martine od 11:00, kde na Vás bude čakať zaujímavý program.

Zúčastniť sa môže ktokoľvek, kto má chuť načerpať inšpiráciu v inovatívnom vzdelávaní a chce spoznať aktívnych ľudí v tejto oblasti.

Ak sa rozhodnete zúčastniť, vyplňte prosím nasledujúci formulár: 

https://forms.gle/uJ9g3d5LFVVrTZzi9

 

Projekt Inoškola zastrešuje občianske združenie Vĺčatá.sk a vzniká vďaka podpore z

Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci

Operačného programu Ľudské zdroje.

Ut, 21. jún 2022, Anna Mária Brijaková

Prichádza najlepšia príležitosť začať s vývojom hier SGD Academy

Blíži sa, už 7. ročník Letnej školy tvorby hier (Summer Game Dev) a s ním aj veľká novinka!

Túto 5 týždňovú intenzívnu školu, ktorá sa koná v Bratislave počas letných prázdnin (18.07. – 22.08.2022), a ktorej výsledkom sú hry vytvorené účastníkmi, už 4 rok úspešne zastrešuje občianske združenie Hemisféra. Nakoľko cieľom je každoročne zvyšovať kvalitu a prinášať niečo nové, inak to nebude ani tento rok.

Vďaka tomu má tento jedinečný projekt podporu nielen od slovenských herných štúdií, ale získava partnerov aj z rôznych IT oblastí a podporuje ho aj Fond na podporu umenia.

Čo nové prináša Summer Game Dev tento rok?

Minulý rok priniesol novinku v podobe finančnej podpory pre víťazné tímy v hodnote viac ako 1.500 eur a tento rok nebude v ničom zaostávať. Nový ročník prináša možnosť začínajúcim študentom absolvovať ešte pred samotnou letnou školou teoretickú prípravu – 8 týždňovú SGD Academy.

Jedná sa o špecializovaný online kurz, zameraný na rôzne oblasti herného vývoja, ktorý prebehne online počas mesiacov máj až jún. Účastníci tu dostanú možnosť zlepšiť svoje skills pomocou rôznych workshopov, prednášok a konzultácií, ktoré prebehnú v spolupráci s veľkými menami slovenskej gamedev scény.

Harmonogram Academy SGD tu!

Hry vytvorené počas predchádzajúcich Summer Game Dev nájdete tu!

Prečo sa zúčastniť SGD Academy alebo Summer Game Dev 2022?

Letná škola a aj akadémia sú určené pre všetkých, ktorí sa chcú zdokonaliť v tvorbe hier a aplikovať znalosti na praktickom projekte.

SGD Academy rozdelí účastníkov na tri špecializácie: grafika, programovanie alebo herný dizajn, ktoré ovplyvnia určité časti harmonogramu.

Všetci sa môžu tešiť nielen na všeobecné základy, ale tiež sa rozšíri ich obzor v hernom svete a veríme, že im akadémia pomôže dostať sa medzi najlepších.

V Summer Game Dev budú len tí najlepší. Budú tu pokračovať najlepší z SGD Academy, ale aj záujemci, ktorí vyplnia prihlášku a budú vybraní na základe ich portfólia a zručností.

Následne sa vyskladajú tímy, ktoré sa pustia do tvorby hier a súťaže o peňažnú výhru. Vývoj hier bude prebiehať pod mentoringom špičkových ľudí z herného odvetvia a všetky tímy odprezentujú svoje hry počas záverečného ceremoniálu.

Prihláste sa do SGD Academy a rozbehnite svoju hernú kariéru (do 30.4.2022)

Vytvorte hru v tíme za 5 týždňov na Summer Game Dev (do 11.07.2022)

Nie je podmienkou aby sa záujemci zúčastnili obidvoch kurzov.

O Hemisfére

Hemisféra ľavá o.z. je občianske združenie, ktoré sa už 7 rokov cez projekty GameCraft, GameCamp, TechArt Camp, LevelUp a Summer Game Dev venuje vzdelávaniu detí, žiakov a študentov základných, stredných a vysokých škôl v oblasti vývoja počítačových hier (programovanie, grafika, herný dizajn).

Kontakt: Branislav Cíbik (branislav.cibik@hemisfera.sk, +421 950 892 399)

Tlačová správa

Ut, 19. apríl 2022, Magdaléna Švecová

Vznikla aplikácia Slovíčkový papagáj pre učiteľov, ktorým pribudli ukrajinskí žiaci

Zborovna.sk vytvorila ukrajinskú verziu Slovíčkového papagája – aplikáciu na učenie slovenských slovíčok pre ukrajinských žiakov. Aplikácia funguje na PC, tablete aj mobile. Slovíčka sú vybrané tak, aby sa žiak naučil potrebnú slovnú zásobu pre navštevovanie školy. Teda: miestnosti v škole, personál školy, predmety, činnosti počas výučby, obeda, prestávky, družiny, učebné pomôcky atď.

Viac sa dočítate v ich príspevku na Facebook-u.

 

Št, 24. marec 2022, Jakub Celušák

Vychádza hra o študentských protestoch proti nacistickej okupácii Train to Sachsenhausen

Charles Games, štúdio zodpovedné za tituly Svoboda 1945 a Attentat 1942 vydáva svojú novú videohru.

V nej rozhodujete o osude študenta medicíny počas demonštrácie proti nemeckej okupácii, pohrebe Jana Opletala, zatýkaní na vysokoškolských internátoch, internácii v Ruzyni a transporte do koncentračného tábora Sachsenhausen.

Train to Sachsenhausen je dostupný zadarmo na Androide, iOS a PC. Viac sa dozviete na ich oficiálnej stránke.

St, 23. marec 2022, Jakub Celušák

Posledná možnosť na získanie medzinárodného certifikátu digitálnej zručnosti pre učiteľov ZŠ/SŠ a žiakov SŠ

Záver národného projektu IT Akadémia – vzdelávanie pre 21. storočie bude posledná príležitosť ako medzinárodný certifikát ECDL získať bezplatne.

„Žiaci aj učitelia si môžu vybrať štyri z ôsmich modulov. Najčastejšie volia modul M2 – práca s počítačom a správa súborov, modul M3 – spracovanie textu, modul M4 – tabuľkový kalkulátor, modul M6 – prezentácia. Už názvy modulov hovoria, že sú vhodné pre každého učiteľa a žiaka. V príprave na testovanie sa efektívnejšie naučia pracovať so softvérom, v ktorom sú testy tvorené. Prirodzene sa naučia viaceré nové poznatky. Certifikát je pre nich potvrdením vlastných digitálnych zručnosti. Po  jeho úspešnom získaní môžu doplniť svoj životopis o nový doklad vzdelania,“ konkretizuje  Gabriela Andrejková, odborná garantka pre ECDL, v rámci národného projektu IT Akadémia – vzdelávanie pre 21. storočie.

Vic informácií nájdete na oficiálnej stránke Centra Vedecko-technických Informácií SR.

Pi, 18. marec 2022, Jakub Celušák

Slovenskí vývojári hier spojili sily aby vytvorili edukatívne hry a pomohli rozšíriť povedomie o možnostiach pomoci pre Ukrajinu

Iniciatíva Play for Ukraine vznikla ako reakcia na aktuálne prebiehajúci vojnový konflikt na Ukrajine. Odštartoval ju game jam pre Ukrajinu, ktorý sa v hybridnom formáte konal 4.- 6. marca 2022. Účastníci a účastníčky podujatia mali za úlohu počas niekoľkých dní vytvoriť vzdelávacie hry, ktorých cieľom je poukázať na dopady vojnových konfliktov na civilné obyvateľstvo. Dotkli sa tak tém, ako sú dezinformácie, migrácia, prežitie vo vojnových podmienkach, psychologická pomoc alebo historický kontext rusko-ukrajinského konfliktu.

Niektorí píšu, iní dokumentujú, ďalší pomáhajú materiálne. My tvoríme videohry. A tie už dávno nie sú len o zábave. Pomáhajú chápať skúsenosti a zážitky, ktorými si hráč v reálnom živote nikdy nemusel prejsť. Cieľom našej iniciatívy je pomocou hier priblížiť čo najväčšiemu publiku obraz o situácii u nášho východného suseda., uvádza Veronika Golianová, jedna z organizátoriek.

Všetky vytvorené hry a bližšie informácie o iniciatíve Play for Ukraine nájdete na rovnomennej stránke – www.playforukraine.eu. Okrem hier sa na nej nachádza aj praktická dokumentácia k vyššie spomínaným témam týkajúcich sa dopadov vojnových konfliktov na civilné obyvateľstvo a odkazy na finančné zbierky na pomoc Ukrajine. Ich tvorcovia veria, že hry ako moderný vzdelávací nástroj poslúžia na lepšie pochopenie konfliktu a pomôžu rodičom, či školám otvoriť diskusiu s deťmi o tom, čo sa deje za našimi hranicami.

Št, 17. marec 2022, Jakub Celušák

OpenAcademy: Naučte vašich študentov programovať pomocou krátkych videí

Nielen samotný trh, ale aj záujem študentov dokazuje, že vzdelávať sa v oblastiach informatiky je mimoriadne dôležité. Práve preto vznikla aplikácia OpenAcademy. Prostredníctvom videí pomáha začiatočníkom v rozvoji praktických zručností potrebných v IT.

Študenti sa môžu vďaka platforme naučiť vyvíjať hybridné aplikácie, hry, ale aj IoT zariadenia a mnoho iného. Učebné materiály, vo forme videí a nadväzujúcich projektov, nie sú určené len samotným študentom. Ich potenciál môžu naplno využiť aj učitelia, či už priamo na hodine alebo ako doplnkovú formu vzdelávania svojich študentov. V podstate ide o onlinový kurz, ktorého tempo si môže nastaviť každý študent podľa seba. OpenAcademy je dostupná pre každého, kto má záujem a chuť učiť sa nové veci. Tutoriály sú vo formáte videí na štýl TikToku, takže sú atraktívne pre mladšie publikum.

openacademy

V úvode si môže používateľ vybrať z rozmanitých tematických oblastí.

Inovatívny prístup

Aj hlavná idea pochádza od študentov OpenLabu zo SPŠE Hálova, takže formou i obsahom odpovedá práve na požiadavky mladej generácie. „Na platforme nájde študent referencie, od ktorých sa môže odraziť. Materiály sú stručné a nezaťažujú študentov prílišným množstvom informácií, skôr nastavujú očakávania, čo by mal splniť,” vysvetľuje technický garant projektu Roman Sekerka. Autormi videí sú práve najskúsenejší študenti, ktorí problematiku vysvetľujú jednoducho a na základe vlastnej skúsenosti. Jednotlivé videá sú vždy zaradené do príslušnej témy, a tak vytvárajú komplexný celok vo vzdelávacom štýle krok za krokom.

openacademy

V rámci témy existuje viacero smerov, ktorými sa dá vybrať.

Interakcia

Okrem tutoriálov je každý modul obohatený o tzv. miniprojekt, ktorý predstavuje hlavnú myšlienku pre súhrnnú časť danej témy. Miniprojekty tiež pomáhajú vytvoriť štruktúru danej téme a mať hotový výsledok po jeho dokončení. Učiteľ tiež dokáže sledovať progres študentov. „V budúcnosti by sme chceli umožniť nahrávanie videií priamo z aplikácie, čím by sme minimalizovali bariéru pridať video a pribúdalo by ich tam viac,” hovorí Roman Sekerka. Videá by tak boli neustále doplňované o aktuálne požiadavky oblasti, ktorej sa venujú. „Tiež plánujeme vytvoriť z aplikácie niečo ako profesijný profil. Používatelia si budú môcť zaškrtnúť, aké zručnosti ovládajú, čo im pomôže pri hľadaní stáže,” dodáva Roman Sekerka. OpenAcademy je živý organizmus, ktorý sa neustále prispôsobuje aktuálnym požiadavkám a kde postupne pribúda nový obsah.

openacademy

V aplikácii môže používateľ sledovať videá alebo ukladať progres.

Pomoc mladým

Za projektom OpenAcademy stojí práve Inštitút stredoškolského odborného vzdelávania zameraný na IT OpenLab, ktorý sa venuje vzdelávaniu stredoškolákov v oblasti informatiky. Na stredných školách zapája odborníkov z praxe, ktorí študentom pomáhajú získavať hard aj soft skills prácou na reálnych projektoch. S podobným zámerom vznikla aj OpenAcademy. Iniciatíva chce zlepšiť príležitosti pre stredoškolákov v rozvoji zručností v najnovších technologických smeroch a tiež vytvoriť učiteľom možnosti vzdelávať technológie 21. storočia. Tvorcovia OpenAcademy si totiž uvedomujú nedostatok vzdelávacích príležitostí v tomto smere na Slovensku, aj keď dopyt po odborníkoch v tejto sfére neustále narastá. Práve táto jednoduchá a efektívna schéma by tento problém mohla aspoň čiastočne odbúrať.

OpenAcademy podporili Férová Nadácia O2, Nadácia Pontis a SK-NIC.

Ne, 30. január 2022, Magdaléna Švecová